vem bestämmer egentligen?

Vem bestämmer egentligen över vem som ska bli känd, populär eller vem som inte ska vara någon? Vem bestämmer vårat öde, vem är det som egentligen sitter och leker med oss som marinettdockor? Jag blir rädd ibland över att tex läsa vissas bloggar, dem innehåller precis samma dynga som min. Men dem är kända, jag unnar dem det. Men vad är det för skillnad? Jag tittar på idol och jag ser många drömmar rasa, varför blev just Dileva känd? Han är inte ens bra, han är bara märklig. Är det utstrålningen? Är det att man inte är en i mängden? Jag förstår inte. För justnu känns det som någon bestämmer över oss, hur mycket vi än presterar. Vare sig det är någon som folk kallar gud, eller om det är någon som sitter här på jorden och förstör för andra. Jag tror mer på det sistnämnda tyvärr...



Så vad vill jag få ut av det här inlägget? Inget mer än att få skriva ut mina tankar för en liten liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0