Söndag.

Jag sitter ensam i mörkret, endast mina fönsterlampor och tvn lyser upp i vardagsrummet.. Varken jag eller min "kära" granne har något utelampa på, det känns som det är onödigt.. Brasan sprakar, och smäller .. Mormor hade några platta plankor som jag eldar på nu, snart är veden slut i hennes bod, och vad gör jag då?
Den här veckan Alfred har varit hemma hos mig så har jag nog sparat en hel del på min el, dock har han ju tittat på tvn hela dagarna, men det tror jag iallafall att drar mindre än att värma upp huset med direkt el.... Jag kommar sakna Alfred, men jag får ju träffa honom på fredag igen, dock i hans hem, det var ju ett tag sedan jag var där, så jag kan väl erkänna att det är min tur att komma och hälsa på..

Ja, jag saknar helt klart Alfred...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0