Läkarbesök och Biobesök.

Nu har jag varit hos läkaren, Håkan hette han. Han var väldigt nogrann som läkare, lyssnade bra och försökte verkligen hitta vad det kan vara för fel, och dumförklarade inte mig för att jag åkte dit och var orolig. Han testade mig på lite olika sätt, han lyste mig i ögonen, kolla blodtryck och massor av annat. Sedan så fick en sköterska ta blodvärde och blodsockervärde på mig. Allt såg bra ut. Det var första gången för mig som  någon stack mig i armen, så jag var lite smått nervös, drömde lite mardröm om det inatt, men det gick ju bra. Det var ju skönare än i fingret faktiskt. Hon fyllde tre rör med mitt blod, så ska dem skickas på provningar så är det något som inte ser bra ut då ringer han mig. Jag hoppas att jag inte behöver höra av honom något mer, inte för att han var otrevlig utan för att jag vill inte att det ska vara något annat. 125 kr fattigare blev jag, men man slipper ha en orolig pojkvän, nu vet han att det inte var något speciellt.
 
Från det ena till det andra.
Jag var ju på bio igår med Paulina, den kan jag varmt rekommendera. Det gjorde ingenting att den var 2½ timma lång för den var spännande hela vägen. Jag är ju inte så imponerad över Högis Bio, men det har ju inte med filmen att göra. Jag är rädd för att skriva för mycket om jag beskriver filmen, så jag säger bara, titta på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0