Vilken 20 åring får ett hus i dessa tider?

Jag pratade ju tidigare om att jag kanske skulle hyra mormors hus, men nu har hon kommit på att hon ska skriva fastigheten på mig. Jag tycker faktiskt att det låter riktigt kul, jag ser alla renoveringsplaner och ja pengarna försvinner väl men vadå? Jag tror nog att jag kan hyra ut det på Vasaloppet och andra tillställningar om jag vill. Inga problem.

Jag måste verkligen måla om stugan, det är ett måste i sommar. Göran som är inne i den branschen med färg och golv trodde att ute färgen skulle gå på 12.000:- och då behöver jag inte måla om förrän om 20 år igen, och det är ju skönt. Hehe.

Sen måste jag byta matta i hall,vardagsrum,sovrum och kök. Men det ska nog vara samma matta pga att det inte är några lister.

Men tapeten i vardagsrummet får nog vara kvar tror jag, dock inte köks och sovrumstapeter.

Jag har dyra planer, men det gäller väl att jobba-jobba-jobba!

Allt jag kan göra är ju att ta det i etapper också, man behöver ju inte göra allt på en och samma sekund.

Kan det bli billigare med att FÅ ETT HUS?

Mamma känns dock inte jättepepp men jag förstår väl att hon vill att jag ska förstå att det kostar pengar och att det inte är gratis. Men jag kan väl få försöka? Jag skulle vilja flytta in imorgon, för jag kan ju det. Jag har förstått att hon vill att jag väntar med renoveringen, och det kan jag visst göra till sommaren. Men jag skulle bara vilja flytta in en av mina sängar och ta med mig lite kläder och prova sova där, prova leva ensam. Hur svårt kan det vara?

Jaja, vi får väl se.


Nåväl.

Nu har jag i alla fall fyllt på min mobil med 200kr så nu skickar jag faktiskt gratis sms i 30 dagar, det kan ju vara trevligt.


Ha en bra dag!



P.s Snacka om vuxenpoäng nu, Ica-kort, Körkort, Bil, Hus, (en vovve?) d.s


Kommentarer
Postat av: Emma

men gud, vad najs :D

2009-01-26 @ 14:38:32
URL: http://denrosaelefantens.blogg.se/
Postat av: Nea.

Hej, ser min blogg knepig ut i din webbläsare? :/

2009-01-26 @ 14:40:43
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: emma

gud vad spännande! :)

2009-01-27 @ 17:57:05
URL: http://emmaffs.blogspot.com
Postat av: nicole

åh vad kul :) vart ligger huset någonstans?

2009-01-30 @ 16:18:17
URL: http://nicolle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0