Skit i fettisdagen, jag vill ha semla nu!

Jag har skrivit, raderat, skrivit och raderat ännu en gång. I dag är en sån där dag med idétorka, man har alldeles för mycket i tankarna men får inte ner det på print. Ingenting blir rätt, ingenting känns rätt formulerat. Huvudet bankar så jag fick ta mig en alvedon, jag vill bara få åka hem och lägga mig och sova! Jag ska köpa mig en semla idag, med mycket mandelmassa och den ska jag njuta av i min ensamhet. Det kommer inte vara någon där som äter upp grädden jag skrapat av ifrån min semla, han är i den stora grymma staden sthlm där man inte vågar visa sig ensam efter mörkrets infall. (Inte jag i alla fall)

Så min grädde kommer att spolas bort i avloppet, vilket slöseri.


Jag är skitglad i alla fall över att jag får mer i lön varje månad, det blir ju inte så många månader, Men Februari, Mars, April.. Det är ju trottsallt tre månader, eller två och en halv, ska jag inte jobba hela April..

13kr mer i timmen, det är faktiskt ett jävla lyft!

Alla frågar, vad ska du göra med dom pengarna då?

Jag ska lägga undan dom, spara dom, hålla hårt i dom.

Men flyttar jag så kommer jag behöva dom kronorna att få ihop det, det tror jag nog!


Men nu kan jag inte tänka på annat än semlor, så nu vill jag att klockan blir fem!

Linda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0