.....

Nu är det onsdag och halva arbetsveckan är gjord. Jag ska flytta som sagt, jag hoppas att Göran hjälper mig snarast, vill ju flytta nu nu nu.

Jag ska dit idag och elda i kaminen, måste även kolla så inte vattnet har frusit, det har ju trotts allt varit 23 grader kallt.

Idag är det en vilodag för min del, jag har dock ingen träningsvärk idag, men jag tog i allt jag kunde.

Imorgon var det meningen att jag och Paulina skulle ut och åka skridskor, men det är alldeles för kallt för det så vi får bita i det sura äpplet och gå på sats i alla fall. Det är ju så trist! Jag vill att det ska bli den 24:e så jag kan få min lön nu, vill inte ta ifrån mina pengar som jag lagt undan, men jag la faktiskt undan mer än beräknat. Men bilen har ju kostat lite denna månad, både bensin och bildelar. Göran har ju åkt till Malung i två dagar i rad och det har ju dragit sin bensin, sen har jag ju fått köpt nya bromsklossar, och en ny bromsslang. Sedan köpte Göran bromsolja och tändstift också. Så jag har ju lagt ner lite pengar på bilen denna månad, men så är det väl. De är ju knappast gratis att äga en bil!

Måste ju tanka den en andra gång denna månad också, bensinen är inte så billig just nu 11,50kr.. Den var ju dyrare i somras när den var uppe i 15 kr, men det är klart man klagar om man tankat för 9-10kr sist. De få örena betyder mer än vad man tror. Det är tur att jag tankat mobilen med 200kr, så jag kan skicka gratis sms i en månad, för jag ska ju inte ha någon fasttelefon i huset, utan jag nöjer mig med min mobil. Så nu kan jag aldrig mera nås på mammas hemnr. Inte för någon någonsin ringer dit, men ändå! Jag kommer ha min adress i Transtrand fortfarande för att inte vi ska pissa på någon annans revir. Han är grinig som han är, min närmaste granne. Han jag delar tomt med.


Men nu ska jag sluta, ta hand om er!

Pussout Lindie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0