Min framtid

Nu tänkte jag skriva ett litet inlägg om min framtid och mitt liv.

På fredag så flyttar Alfred till Västerås, han tar med sig mitt enda tidsfördriv på regniga kvällar tvn, och det är inte så att han inte får det. För det är ju hans, men det är ju så att jag kommer sitta med skägget i brevlådan och önska att jag hade köpt en tv för länge sedan, men det är ju en annan historia. Så utan tv kommer jag snart att bli.

I början av oktober så går mitt hyreskontrakt ut, då sitter jag med skägget i brevlådan igen. Utan hem, och kanske t.o.m utan jobb. Att flytta hem känns inte alls som någon möjlighet. Det löser ju sig säkert, det betvivlar jag inte för en sekund, men livet känns lite ovisst för framtiden.

Kanske får jag något fint jobb så jag iallafall slipper vara arbetslös, man kan ju alltid hoppas.

Tänk om vilka ilandsproblem jag har egentligen.

De finns ju klart dem som har det mycket mycket mycket värre än mig, som sitter redan utan hem för att en bomb förstört deras enda trygghet. Och tv vet dem säkert inte ens vad är.. Så jag kanske inte ska klaga. Men nu gör jag det, förlåt. :)

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0