Ikeagräl och slutsåld tv.

Det är en viss aura runt ikeas byggnader, det är tjockt med folk och förhållanden sätts på prov direkt man går in igenom ett ikeavaruhus. Våran resa började med att Alfred tyckte att vi skulle ta en kasse och lägga alla varorna i, jag undrade om han var tokig? Sedan letade vi förbrillt runt vart den nedrans vagnen var. Och ni. Den stod såklart på parkeringen, varför då? Varför krångla? När man går på ikea är man så fokuserad på att ta sig in så man glömmer att titta efter vagn förrän man är inne. Och när du väl gått in på ikea kommer du inte därifrån förrän du gått igenom heeeeeeeeeeeela affären. Vi kom ut ur ingången efter ett tag och fick tag på vagnen som sedan skulle fyllas så full som det bara gick. Tänk att jag alltid har rätt.
Sedan började resan mot ikealand, eftersom vi varit uppe sen klockan 4 på morgonen så var ju inte direkt humöret på topp på eftermiddagen, men vi tog oss igenom.. Men jag som trodde att jag skulle njuta av min vistelse på ikealand , tyckte mest att det var drygt, ville lägga mig en av alla sängar på ikea.
När vi väl betalat i kassan så började nästa dryga resa, vi skulle ju köpa mig en tv, jag letade och letade efter tvn jag hittat på nätet, men den fann jag ju inte såklart. Pratade med en lite övertrevlig kille som sålde mig en 50 tums tv, jag hade ju tänkt mig en 47a, men jaja. Nu står jag här med ikeapåsar och en ny tv. Men utan pojkvän.

Jag lämnade såklart inte honom för att vi var på ikea och bråkade, utan han skulle flytta till en liten pytte etta i Västerås. Han kommer plugga i fem år till, duktig kille. Jag förstår inte ens hur man kan överväga att plugga i fem år, det skulle aldrig ha skett för min del. Men jag är stolt över honom, men samtidigt ledsen för jag hade hoppats att vi äntligen skulle få starta ett riktigt liv ihop. Men inte då. Om vi nu kommer flytta ihop så kommer vi stå där med dubbelt av alla möbler, för han har köpt en precis lika tvmöbel som mig. Och vi har köpt lika bestick, men det kan ju bara vara en fördel.

Helst av allt vill jag bara ha tillbaka min pojkvän....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0