Hemsida.

Jag har länge velat ha en egen hemsida, men det rann ju ut i sanden när min man inte kunde lyssna på hur jag ville ha det, att jag inte alls var intresserad över att ha en gemensam plats hos hans roomie. Jag vill ha min egen plats, med eget lösenord. Bara mitt.

Sista augusti är min sista dag på jobbet, min allra sista. Då ska jag avrunda sommaren, stänga boken men jag hade gärna fortsatt bläddra vidare, vill så gärna ha ett jobb som håller mig fast. Inte fast i byn, utan en trygghet, att veta att jobbet finns där så länge jag vill. Inte tills ett datum, för man fasar det där datumet tills dagen tillslut kommer.
Skulle man haft ett jobb som håller en fast så kanske man kunde längta till datumet där det står semester för första gången, riktig semester, betald dessutom.
Visst får vi en liten semesterersättning, men det är ju inte alls mycket..

Ge mig ett jobb som håller mig kvar en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0