Fredag

Hej den som faktiskt läser min blogg.

Jag sitter själv i växeln idag och har tagit emot 128 samtal, för er kanske det låter mycket, men jag pratar inte så många sekunder med varje människa, så det är ingenting. Jag har även haft världens största fakturahög idag!
Om sisodär en halv timme så ska vi fira Kerstin som fyller 60 år imorgon!
Det blir väl tårta eller något annat gott förstår jag!
Det ska jag unna mig efter att ha tränat stenhårt i veckan!

Jag har så fruktansvärt tråkigt, och det resulterar i tråkiga blogginlägg. Jag är ledsen för det. Men jag vill fördriva tiden, och att skriva blogg får tiden att flyta på snabbt.

Jag har tänkt på Carro, tjejen som tog livet av sig i Malung. Och jag tänker på hennes mamma och hennes vänner, för vad jag kan se så såg hon ut att ha en hel drös med vänner. Det måste kännas som ett misslyckade för en som vän att ens vän har gått och tagit livet av sig, för går man in på hennes lunar så lyser det varningstecken. För en person som lägger ut en bild på massa olika sätt att ta livet av sig och det står SJÄLVMORD med stora svarta bokstäver. Personen skriker ju på hjälp. Och jag tror säkert att hennes vänner gjort allt det kunnat, men om jag hade varit hennes vän hade jag tagit det så personligt, jag skulle tycka att jag inte räckte till för att hon skulle må bra. Men jag hoppas att hennes familj o vänner slipper den tanken. Jag hoppas hon och hennes vän Freddy som dog för ett år sen (eller om det är två, tiden går så fort) har träffats i himlen och tar hand om varandra, för dom behöver iallafall inte vara ensamma längre.
Jag kan ändå inte låta bli att undra: VARFÖR? Varför går det så jävla långt att man vill ta sitt liv på det brutala sättet? Det måste ha tagit en sån jävla tid innan hon somnade in. Jag mår illa av tanken, tänk om man ändrar sig mitt i alltihopa, och kan inget göra. För vad jag förstår så tog hon massor av piller och sedan gick i (hoppade i), men jag vet inte om jag ska lyssna på alla olika rykter som figuerar här omkring om just Carolines självmord.
Jag hoppas att de hon lämnade kvar har starka personer som kan stötta dom, för det kan dom behöva! Jag stöttar på håll, med tanken..

Ha en bra helg nu allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0