Tankar igen.

Jag funderar på mycket i mina dagar.
Jag såg en undersökning på vilket jobb som var det mest hatade jobbet, och jag röstade tveklöst på telefonförsäljare.
Det finns inga värre människor, och jag tror man måste ha ett bra psyke för att hålla på med det yrket. Jag skulle inte stå ut en sekund på det jobbet.
Något som är ännu värre är folk som tigger över telefon, och inte lyssnar på ett nej.
Nu ska jag försöka återberätta en dialog jag hade med en tjej, som för övrigt ringde på min mobil.
 
" Ja det är Linda."
" Hej, jag söker Linda. Finns hon där?!"
"Ja, det är JAG"
"Ja. Jag ringer ifrån Afrikas Barn, blabla.. Jag skickade papper till dig om blablabla"
"Ja, och då talade jag om för dig att jag inte hade några pengar så jag kunde bidra till det"
"Ok. Ja, jag vill bara berätta att det är många som blablabla. dom kan äta mat. blöaba.
Och nu undrar jag om du skulle vilja bidra med lite mer så dom får kläder också?"
"Nej, som jag sa så har jag inga pengar så jag har råd med det"
"Erhm, nehej. Vadåda?"
"Spelar det någon roll? Jag har inga pengar bara!"
"Ja, det spelar roll. Är du student?"
"Nej, det är jag inte."
"Nej, okej för är man student räcker det om man bara skänker 100kr"
"Jamen, jag är inte student och jag har inga pengar."
"Ok. Hejdå"
"Ja, hejdå"
Ska förövrigt säga att hon ringde vid nio på en fredag kväll.
 
Jag hatar folk som tigger pengar per telefon, vill jag skänka pengar. Då skänker jag pengar, men jaga mig inte tack!
Ett nej är ett nej!
 
Lika så när man går i lugnan ro på Kupolen, så typ hoppar 3 killarna på en, ta det lugnt! Är jag intresserad av eran skit täckning så går jag fram och frågar. Låt mig vara! Dom ser att jag kollar åt ett annat håll, försöker unvika deras ögonkontakt, men ja.
Dom gör väl bara sitt jobb, men det är fruktansvärt påträngande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0