Luciatåg

På lördag är det Lucia, och min arbetsledare kom och sa att min arbetskamrat är nu hemma pga av sjukt barn, tidigare i veckan var den hon själv som var sjuk. Och då kom jag på, fan när jag var liten missade jag alltid Lucia i skolan för att jag var sjuk, jämt! Det var inte många luciatåg jag gick, men ett alldeles speciellt Luciatåg som jag faktiskt gick var när vi på Utsjö Skolan fick vara "Malungs Lucia", först var det meningen att en tjej i klassen skulle vara "Malungs Lucia" men det blev sådant tjafs trottsatt en person valdes ut av hela klassen. Jaja, skitsamma. Jag var Lucia två gånger, och det kan jag säga kändes som en ära. Först var jag lucia för vårdhemmet i Lima, då fick jag gå med plastljus på skallen, men jag minns lyckan i de gamlas ögon. Sedan fick jag vara Lucia på Taket i malung. Man blir ett huvud längre när man står som lucia, även om jag inte var den längsta direkt. Iallafall åter till spåret. Jag missade som sagt lucia som litet barn, så jag fick hålla min egen lucia hemma, och vi har det inspelat på VHS, och jag tycker man är charmigt liten och blyg när man väl ska sjunga. För jag vet ju att jag kunde låtarna utan till, men ja. Jag stakade mig iallafall. Undrar varför man gör så som barn?
 
Jag kommer aldrig mera gå Lucia, men det var kul och är säkert än idag.
 
Jag kanske ska berätta om min middag på lammet, jag kan börja med att jag inte tycker att dom är lika bra längre, skulle aldrig betala 395 kr för den maten, jag är ledsen. Ni har tappat mit intresse. Men det var personaltisdag och julerbjudande så det var 50% så då var det väl OK iallafall.
Jag, mamma och Marie var dom som tillslut slöt oss till bords vid halv sex, Paulina fick ta hand om hennes man som brytit 7 revben tidigare i veckan. Efter en halvtimme eller så.. Så satt sig en annan som jobbar på Skistar, och hennes man.. Och..... ahha. en kille som varit med i ensam mamma söker, fast förra året. Så vi blev väl lite chockad och mamma och Marie skrattade glatt. Suck :) Så det blev mycket flams och trams, (läs: Marie är en "ensam mamma som söker") men det var fruktansvärt trevligt iallafall. Men jag tänker inte åka dit något mer i år.
Då går jag hellre på en pizzera :P haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0