Kära tomten.

Kära tomten.


Detta år har jag lärt mig äta både broccoli och att tycka om att träna. Så förtjänar inte jag en massa fina julklappar?

- Inte?

Det var otur, jag som hade en stor lista på allt jag önskar mig.

Jag har ju önskat mig vissa av julklapparna av min kära mamma, eller någon annan kär person.

Men jag har ju ingen garanti att jag får detta av dem jag önskat det av, så jag önskar mig samma ska av dig Jultomten.

Jag önskar mig en bil av märket Saab, Modell: 9-3 Aero Sedan 06-08 Färg: Svart.... Jag skulle inte gråta om jag fick den här av dig tomten, för jag har haft mitt körkort i över ett år och äger ännu ingen egen bil.

Något jag egentligen inte behöver men gärna skulle vilja byta ut är en mobil av märket Sony Ericsson, modellen där är z770i, den svarta skulle sitta fint.

Nu tomten tänker du, gud vad hon är en svart människa, men det är inte så ... Jag tyckte dom var finast, jag gillar inte den gråa färgen som både mobilen och bilen har att erbjuda. Så jag tyckte den svarta var finast.

Och du tomten, som du säkert har märkt så gillar jag film och sådant, så jag har en lång lista över vad jag önskar mig hos de olika filmbolagen, man vill ju gynna dom stackars skådespelarna, för annars hade jag ju kunnat ladda ner filmerna, men sån är inte jag justnu tomten. Så jag vill ha Gossip Girl Säsong 1, Grey´s Anatomy Complete series Säsong 1-4, The OC-Complete Series (Läs: denna har jag önskat mig av mamma), Från A - Ö (läs: för jag kommer ihåg programmen som liten..), Vi på Saltkråkan Tv-serien, Irene Huss - Hela samlingen. Och där tomten har jag idétorka. Men jag tror visst att detta ska räcka ett tag, det är en förmögenhet och jag vet att jag aldrig skulle kunna var så här snäll i hela världen. Men jag vill ju bara önska mig, och önska kostar ingenting Tomten, ellerhur?

Men nu när du vet vad jag vill ha, så undrar jag vad en tomte kan önska sig i julklapp? Önskar han sig samma sak som min pappa brukar göra? Snälla barn? Det måste du göra, eftersom man inte får någon julklapp om man inte är snäll och äter sin spenat. Och det vill jag poängtera tomten, jag älskar spenat! Både som soppa och till stuvning.

Kan det finnas något mer du önskar dig? Julgröten varje år kanske? För annars blir du så kinkig, och vem vill bråka med världens snällaste man? Ibland undrar jag om du är så snäll. För du ger elaka barn kolbitar och blir rasande om du inte får det du vill ha? Skämde din mamma bort dig som liten? Det verkar inte bättre ..

Jag har förstått att du är sur på mig, för du kommer aldrig hem till mig. Men Snälla tomten gör ett undantag!

Ingen i familjen tycker det är vidare kul att läsa upp julklapparna, och det kan bli lite mysigare om någon annan gör det, tex du.

Kom inte med någon löjlig plastmask, för det är bara obehagligt. Kom som du är.


Jag hoppas att du läser det här tomten.

God Jul så länge, tills vi ses!

/ Linda


Kommentarer
Postat av: marielle

haha vilket himla coolt inlägg :)

2008-12-15 @ 09:42:53
URL: http://marieelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0